niedziela, 31 lipca 2016

Wyniki konkursu z "Oblubienice wojny" Helen Bryan

6




Wreszcie przedstawiam Wam wyniki konkursu, który organizowałam we współpracy z wydawnictwem Editio.
Wybrałam dwie odpowiedzi, które przypadły mi do gustu, a jedną osobę wylosowałam :D
Wybór był trudny (tyle cudownych odpowiedzi mi przesłaliście!), ale dałam radę i oto dwójka laureatów (wraz z odpowiedziami konkursowymi)!

  • Szczęśliwa mama 

Powiem za Joseph'em Addison'nem: "Przyjaźń powiększa szczęście i pomniejsza nieszczęście. Podwajając naszą radość, dzieląc na pół smutek". Ot czym jest dla mnie przyjaźń. Przyjaźń jest prawdą. Przyjaźń jest uśmiechem. Przyjaźń jest szczerością. Przyjaźń jest lojalnością. Przyjaźń jest na śmierć i życie. Jest bezinteresowną konstelacją uczuć pomiędzy przyjaciółmi. Jest radością, zaufaniem. Przyjaźń to dar składany nam u stóp przez osobę, zwaną pieszczotliwie przyjacielem. To nic innego jak podniesienie na duchu. Przyjaźń to kolorowa owca w stadzie czarnych, znacząca dla nas więcej, aniżeli my sami.
Przyjaźń, przyjaźń, przyjaźń… każda wygląda inaczej, jest improwizacją, wieczną niespodzianką. I nie ma na nią typowego przepisu. Moim zdaniem w przyjaźni potrzeba: szczypty nieprzewidywalności- np. gdy w Twoje urodziny Twoi przyjaciele wypełnią Ci szafkę szkolną kartkami z życzeniami i one wysypią się na Ciebie, gdy tylko otworzysz drzwiczki. Ogromnej misy zaufania- gdy Twój przyjaciel wie z czym masz problemy i gdy jesteś smutny wspiera Cię, kiedy inni twierdzą, że marudzisz. Garści humoru- wiesz, że Twój przyjaciel się spóźnia do szkoły rano, więc na imieniny dajesz mu budzik z podpisem "może coś pomoże, a jak nie, to Ci wynajmę budzącą orkiestrę". Łyżkę porozumienia- mówicie do siebie skrótami, które tylko Wy rozumiecie. Gdy przyjaciel siedzi na drugim końcu sali i delikatnie poruszy palcem, Ty już wiesz dokładnie o co mu chodzi. Koszyka pełnego soczystych owoców zabawy- nieważne gdzie, nieważne jak razem dobrze się bawicie. Butelki "upartości"- potrafisz zwrócić przyjacielowi na coś uwagę, nawet pobić się, byle nie zrobił czegoś beznadziejnie głupiego co mu zaszkodzi. Kostki cierpliwości- by cierpliwie wysłuchać żalów na panią od matmy, a później powiedzieć, że tańczenie belgijki przy tablicy to był kiepski pomysł. Garstki kompromisu- ja chcę iść na lody, a ja kawę, więc zamiast do ulubionej lodziarni lub kafejki idziemy do przypadkowej kawiarenki. Półmisek tego nieokreślonego „czegoś”- gdy obie jesteście zakochane w jednym chłopaku, więc każda próbuje zwracać jego uwagę na swój sposób, ale kiedy widzisz, że druga z nim rozmawia, to nie przeszkadzasz. Dużo tych drobnych chwil- gdy siedzicie w domu razem przy herbacie i książkach (wprawdzie jedna czyta romans, a druga horror, ale ważne, że razem), gdy głośno śmiejecie się w bibliotece i wszyscy mówią Wam " cccciiii" i wiele innych. Przyjaciel zawsze odbiera telefon, choćby o 3 w nocy. Czeka przed Twoim blokiem w deszczu. Jest zupełnie nieprzewidywalny. Ufasz mu, a on Tobie. Krzyczy, śmieje i płacze bez powodu razem z Tobą. Myśli to samo w tym samym momencie. Macha Ci przed twarzą nowym tomem Twojej ulubionej serii i chwali, że ma go pierwszy, a potem Ci go wręcza mówiąc "nie, Ty pierwszy". Zjada z Tobą czekoladą. Świeci oczami przed Twoim tatą i mamą, by Cię puścił na wypad ze Szczecina do Krakowa. Wierzy w Ciebie. Jest pełny szalonych pomysłów i nieprzewidywalności. Liczy Ci czas stoperem, gdy biegniesz po ostatnią drożdżówkę w sklepiku. I ma wiele innych cech. Przyjaźń i przyjaciel mogą być też zupełnie inni i niesamowici na swój własny szalony sposób. Potrzeba nam świadomości, że mamy kogoś bliskiego, kto nas nie opuści i nie zawiedzie, doda siły i pewności siebie. Nasze wspólnie spędzone chwile stają się niezapomniane. JEDNO JEST BARDZO WAŻNE PRZYJACIEL JEST BARDZO POTRZEBNY, A BEZ PRZYJAŹNI TRUDNO ŻYĆ! Życie bez przyjaciółki byłoby kompletnie pozbawione sensu! "Przyjaźń jest jak słońce. Czasem coś ją przysłoni, lecz nigdy nie zgaśnie"!
  • Teresa K.

Kochana Bogusiu!
Wiem, wiem. Jesteś zaskoczona moim listem. Przecież dziś rozmawiałyśmy. Mimo to piszę. Wiesz sama, że czasem lepiej ubrać myśli słowa. Myśli, uczucia i pragnienia. Za trzy tygodnie są moje urodziny. Wierzę, że spotkamy się jak zawsze. Przy czerwonym winie, tylko Ty i Ja. Uwielbiam te nasze odświętne, urodzinowe spotkania. Są inne, zupełnie inne niż te powszednie. Uwielbiam Twoje czerwone szpilki, które wtedy zakładasz. Idealnie podkreślają Twoje szczupłe nogi. Jak zwykle usiądziemy, będziemy rozkoszowały się smakiem jogurtowego tortu- przecież obie jesteśmy na diecie. Który to już rok wspólnie diet ujemy? Szósty czy siódmy? Nieważne. Jesteś najbliższa mi osobą już długi czas. Zastępujesz mi siostrę i brata, których nie mam. Za niecałe trzy tygodnie zadzwonisz i zapytasz czy czytałam nową książkę Kalicińskiej, wspomnisz o nowych perfumach… Nie, nie chcę takich podarków. Chcę czegoś zupełnie innego- chce, byśmy przez kolejne lata spotykały się w moje urodziny. Razem wspominały pierwsze chwile w pracy, kiedy się poznałyśmy, dorastanie naszych synów, którzy właśnie rozpoczęli karierę szkolną w pierwszej klasie. Chcę przez kolejne lata mieć w Tobie oparcie, chcę patrzeć na Twój uśmiech i słuchać Twego głosu po szóstej rano, gdy namawiasz mnie na piesza wędrówkę do pracy. Chcę, być była, towarzyszyła mi w wielu ważnych mi chwilach. Jesteś niemal częścią mnie, częścią mego życia. Nie chcę, by coś w nim się zmieniało. Tak jak jest, jest doskonale. Nie, nie chcę Kalicińskiej, nie chcę nowych perfum i nowego kalendarza. Chcę tylko wiedzieć, że nasza przyjaźń wciąż będzie trwała, a my wciąż będziemy przyjaciółkami.
Twoja na zawsze Teresa
PS Może w tym roku jednak skusimy się na tort czekoladowo-orzechowy?



A teraz losowanie:




Wiktoria Guziewicz

Zwycięzcom gratuluję i proszę o wysłanie adresów do wysyłki na mój e-mail: aleksandra.s.1.1.3.9@gmail.com

Macie czas do 7 sierpnia 2016, jeśli nie wyślecie mi adresów, wtedy wybiorę lub wylosuję kolejnych laureatów :)



Dziękuję wszystkim za tak liczne uczestnictwo w konkursie. Nie martwcie się, za niedługo kolejne konkursy! :D :*

6 komentarzy:

  1. Pięknie dziękuję!
    Serdeczne gratulacje dla Szczęśliwej Mamy oraz dla Pani Wiktorii :)
    To wymarzona książka- juupiii <3
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje wygranym! Piękne słowa a ile w nich prawdy.
    Dziękuję za te słowa, bo to właśnie one sprawiły,że dostrzegłam jacy moi przyjaciele są naprawdę, właśnie tacy, jak zostali tu opisani w pierwszej odpowiedzi! Mam łzy w oczach, bo zdałam sobie sprawę,że nie zawsze ich doceniam. Dar przyjaźni jest tym co może nas najpiękniejszego spotkać! Bardzo dziękuję! Olu gratuluję konkursu i trafnych wyborów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super. Piękny początek tygodnia :)
    Ślicznie dziękuję i gratuluję Laureatkom!
    Jestem bardzo szczęśliwa :)
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń