niedziela, 19 października 2014

71,72. "Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa", "Opowieści z Narnii. Książę Kaspian" C.S. Lewis

2

"– Mówią, że Aslan jest w drodze... a może już wylądował.
I wówczas zdarzyło się coś bardzo dziwnego. Żadne z dzieci nie wiedziało o Aslanie więcej niż wy, ale gdy tylko bóbr wypowiedział te słowa, każde z nich poczuło się zupełnie inaczej. Być może zdarzyło się wam kiedyś we śnie, że ktoś powiedział coś, czego nie rozumieliście, ale co zdawało się mieć jakieś niezwykłe znaczenie: albo przerażające – i wtedy cały sen zamieniał się w koszmar, albo tak cudowne, że trudno wyrazić je słowami – i wtedy sen stawał się czymś tak wspaniałym, że zapamiętaliście go na całe życie i zawsze odtąd pragniecie, aby przyśnił się wam raz jeszcze. Coś podobnego poczuły dzieci po wypowiedzeniu przez bobra tego dziwnego zdania. Na dźwięk imienia „Aslan" każdemu z dzieci coś drgnęło w sercu. Edmund odczuł falę tajemniczego lęku. Piotr stał się nagle wyjątkowo dzielny i żądny przygód. Zuzanna poczuła się tak, jakby ją ogarnął jakiś cudowny zapach albo jakaś zachwycająca, słodka melodia. A uczucie, które przeniknęło Łucję, przypominało nastrój, w jakim ktoś budzi się rano i zdaje sobie sprawę, że jest pierwszy dzień wakacji albo początek lata."



Dzięki wyzwaniu postanowiłam odświeżyć pierwsze części serii oraz dokończyć ją. 
Pierwszą część czytałam już kilka razy i pomimo tego, że pamiętałam co w niej jest, to i tak niesamowicie mi się podobała. Wszystkie wspomnienia związane z czytaniem jej po raz pierwszy (w podstawówce) wróciły! Tak samo oczarował mnie świat Narnii, magia oraz Aslan. Kocham Aslana. W sumie nie wiem dlaczego - może ze względu na to, że jest taki władczy? A może ze względu na jego majestatyczność? Film, który powstał na podstawi "Lew, czarownica i stara szafa", pokochałam :) 
Co do drugiej części to nie polubiłam jej jak pierwszą, ale nie jest zła. Jej minusem jest to, że za dużo to tu się nie dzieje. Jedynie pod koniec. Ale i ją lubię ;)










Moja ocena (dotyczy "Lew, czarownica i stara szafa") - 6 - ulubiona
Moja ocena (dotyczy "Książę Kaspian") - 5





2 komentarze:

  1. Pamiętam, że gdy w podstawówce czytałam pierwszą część od razu zabrałam się za drugą, ale nie spodobała mi się. Może teraz mi się uda?
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń