poniedziałek, 23 marca 2015

92. "Kordian" Juliusz Słowacki

11

Moja kolejna lektura szkolna. I kolejna niezbyt pochlebna opinia. Chyba romantyzm to nie moja epoka. Czy niemalże wszyscy bohaterowie w tamtym czasie muszą być takimi lelum polelum?!

Z tego co zrozumiałam to Kordian miał być jakby karykaturą Konrada z "Dziadów cz.III". W sumie to tak samo męczyłam się czytając "Kordiana" jak przy dziele Mickiewicza. I cieszę się, że przemordowałam go na początku ferii i miałam spokój z nim ;)
Kordian naprawdę był męczącą i nudną postacią. Miało się ochotę go kopnąć w tyłek, jak Tadeusza Soplicę. Jak widać jest to wzór bohatera romantycznym, czyli kogoś kogo nie trawię. :)
Jedynym plusem tego dramatu jest końcówka. Powaliła mnie na kolana. I za daje taką ocenę :D Moim zdaniem dla tej końcówki można się przemęczyć ;)

Moja ocena: 2-

Wyzwanie : Książka wydana w innym kraju (Nie mój egzemplarz, ale Słowacki wydał anonimowo "Kordiana" w Paryżu w 1834 roku :) )

11 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że mnie lektury szkole z zakresu romantyzmu bardziej przypadną do gustu. Może patrzysz na nie zbyt surowo, właśnie przez pryzmat "bycia lekturą szkolną"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję ;)
      Nie wiem, może ... chociaż staram się je czytać jako normalne książki. Staram się od razu nie spisywać na straty lektur i zawsze sięgam po nie z nadzieją, że jednak spodoba mi się ;) Jest przecież parę lektur, które uwielbiam, np. "Opowieści z Narnii", "Ania z Zielonego Wzgórza", "Opium w rosole" i parę jeszcze innych ;)

      Usuń
    2. Miałaś rację - końcówka zaskakuje :D

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Po prostu zastanawiałam się, co to może być... :D

      Usuń
    7. Dobrze, że nigdzie nie znalazłaś spoilera, bo byś miała zepsuta zabawę :D

      Usuń
    8. Najpierw przeczytałam bardzo szczegółowe streszczenie, później tekst właściwy, ale i tak byłam zaskoczona :D

      Usuń
    9. Najpierw czytasz streszczenie? W życiu tak nie robiłam!

      Usuń