środa, 30 sierpnia 2017

LBA, czyli parę pytań do mnie (po raz któryś tam)

8

Wiktoria z bloga Czytelnicze myśli zadała mi parę pytań i z wielką chęcią na nie odpowiedziałam :D

1. Używasz zakładek do książek, czy zaznaczasz czymkolwiek co masz pod ręką?
Używam zakładek, mam ich mnóstwo, więc żal, żeby leżały tak bezczynnie :D

2. Zdarza Ci się jeść albo pić przy czytaniu?

Zdarza mi się to i to, ale częściej pić. W lecie zawsze mam przy sobie słoik z wodą do picia ;)

3. Jaki masz stosunek do wyginania grzbietów książek?

Bardzo tego nie lubię (o zgrozo! Moja mama tak robi!), ale dopóki nie są to moje książki, to nic mi do tego. Przyznam się, że mam parę książek, w których mam złamane grzbiety. Niestety podczas czytania, przez nieuwagę to zrobiłam, ale nie rozpaczam nad nimi. Trudno stało się, w końcu to tylko rzecz, cenna, ale nadal rzecz ;)

4. Czy jest może ekranizacja jakieś książki, która podoba Ci się bardziej niż wersja papierowa?


Tak, jest to ekranizacja powieści Sparksa Jesienna miłość, o ile się nie mylę film nazywa się Szkoła uczuć ;) Zdecydowanie bardziej przekonała mnie historia opowiedziana na ekranie :)


5. Na premierę jakiej książki czekasz najbardziej?

W tej chwili chyba czekam tylko na czwarty tom serii Zemsta i przebaczenie autorstwa Joanny Jax, która ma ukazać się chyba we wrześniu. A ja jeszcze trzeciego tomu nie przeczytałam, wstyd!

6. Masz może jakieś swoje ulubione miejsce, gdzie zawsze starasz się czytać?
W lecie bardzo lubię czytać na świeżym powietrzu w hamaku lub na paletowym łóżku ;) A kiedy pogoda nie dopisuje (chcę wieczne lato!) czytam na kanapie, kiedyś było to łóżko, jednak ostatnio w łóżku tylko śpię ;)

7. Jak ustawiasz swoje książki na półce? Wielkością, seriami, a może jeszcze inaczej?
Wielkością i oczywiście seriami :D Nie mam jakiegoś wielkiego systemu w układaniu książek, po prostu układam tam, gdzie się zmieszczą ;) Ale mam też parę specjalnych półek, jak półka Ricka Riordana, półka z biografiami, półka z książkami o moich ulubionych muzykach, półka Sary Shepard, półka Richelle Mead czy półka z najlepszymi książkami jednotomowymi na świecie ;)

8. Lektury to też książki. Czytasz je, czy może wolisz w tym czasie przeczytać coś bardziej w Twoim guście?

Przeczytałam każdą lekturę, jaką miałam zadaną (wyjątkiem była Dżuma). Niektóre były nudne, ale znalazły się też ciekawe pozycje, warte poznania. Moja rada, jeśli musicie przeczytać jakąś lekturę, to włączcie audiobooka na szybkość 2x i śledźcie tekst w książce. Tak przeczytałam większość lektur ;)

Ja pytań nie zadam, bo nie jestem w tym dobra :D

8 komentarzy:

  1. Hm, nie próbowałam tej metody na czytanie lektur, to może być ciekawe. Bardzo nie lubię wyginania grzbietów i u mnie żadna książka nie ma wygiętego, ale jeśli ktoś tak robi, to niech sobie robi, tylko nie z moimi książkami. ;)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z "Jesienną miłością" mam podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne odpowiedzi ;) "Szkołę uczuć" oglądałam, ale nie miałam okazji przeczytać książki. Może kiedyś to nadrobię :)
    Pozdrawiam :)
    https://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam ogromny problem z lekturami, zwłaszcza w trzeciej klasie liceum. Mnie bardzo podobała się "Zbrodnia i kara". Na pewno wrócę kiedyś do tej powieści.
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zbrodnia i kara" (lub jak to moi koledzy mówili "Zbrodnia Ikara" ;) ) była spoko, ale na pewno do niej nie wrócę ;)

      Usuń