wtorek, 29 grudnia 2015

156. "Ostre cięcie" Max Allan Collins

2







"Ludzkie duchy, przemykające bez śladu, niezauważalnie. kiedy któryś z nich znika, nikogo to nie obchodzi."







Lubicie kryminały w stylu CSI czy Bones? Ta książka jest dla Was :)

Na ulicach Lawrence w stanie Kansas mordowani są bezdomni. Grupa profilerów z FBI podejmuje wyzwanie złapania sprawcy.

Więcej Wam nic nie napiszę, bo lepiej się czyta taką książkę nie wiedząc za dużo o fabule ;) 

Zacznę od tego, że czyta się rewelacyjnie. Akcja nie rozwleka się nigdzie, jest dynamiczna. I jak w dobrym kryminale jest zagadka, która rozwiązuje się dopiero na końcu. Sceny drastyczne także są, ale nie jest ich dużo. 
Ważną rolę odgrywa tutaj rozpracowanie psychiki mordercy. Co jest ekstra! Wejść w psychikę sprawcy to było coś.  Bardzo mi się to podobało :D 

Czy są minusy? Są. Dwa szczególnie rzuciły mi się w oko. 
Po pierwsze mnóstwo bohaterów. Nie raz, nie dwa, byłam lekko zagubiona i potrzebowałam chwili na skojarzeniu bohaterów. Pewnie dla osób, które znają serial, nie będzie to problemem, ale ja jeszcze go nie oglądałam ;)
Po drugie, opisy ubioru bohaterów. Serio? Może zdarzyło się to z 3 razy, ale dajcie spokój! Jeden raz wystarczy!

Książka zachęciła mnie do obejrzenia serialu, co na pewno zrobię ;) Jest naprawdę dobrym kryminałem z zaskakującym rozwiązaniem sprawy :) 

Powiem Wam w sekrecie, że kocham zapach ten książki! Pachnie, tak jak pachną komiksy Kaczor Donald Gigant :D 

Moja ocena: 5

Wyzwanie: Powieść na podstawie filmu lub serialu. 

Za książkę dziękuję księgarni Tak Czytam

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale mam ochotę po nią sięgnąć :D Ostatnio na mojej biblioteczce często pojawiają się pozycje własnie o takiej tematyce, więc nie pogardzę i tą ;) Dobrze, że nie zdradziłas za dużo, jeszcze chętniej się za nią zabiorę ;) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo,to zabieraj się za nią szybko :D Jak masz blisko księgarnię Tak czytam to koniecznie tam zajrzyj po tę pozycję :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń