wtorek, 29 grudnia 2015

155. "Halloween" praca zbiorowa

0




"Najbardziej boimy się tych potworów, które są do nas podobne. Jakbyśmy przeczuwali, że właśnie one umieją przejrzeć każdą naszą maskę, wyszydzić każdy kamuflaż, który ufnie nosimy."





Zbiór opowiadań o Halloween, upiorach i innych straszydłach. I przyznam się bez bicia - nie miałam za dużych oczekiwań wobec tej pozycji, ale jednak się skusiłam. I okazało się, że znalazłam tutaj parę perełek :D

Postanowiłam, że o każdym opowiadaniu napiszę parę słów na temat fabuły i moich odczuć oraz oceniając dany tekst w skali od 1 do 6, czyli jak zwykle. Nie przedłużając zaczynamy!

1. Cukierek albo psikus, psikus albo śmierć - Magdalena Maria Kałużyńska

Jedno z najlepszych, jak nie najlepsze, opowiadanie z tego zbioru. Podczas czytania faktycznie czułam niepokój, strach, grozę, czyli to co mam czuć czytając tekst o takiej tematyce.
Ocena: 6/6

2. Stracona fiestecita - Łukasz Śmigiel

Gorący Meksyk i okultyzm. Może i byłoby to dobre połączenie, ale niestety nie wypaliło wyszło miernie.
Ocena: 2/6

3. Cukierek albo psikus - Piotr Rowicki

Przez pierwszoosobową narrację i sposób pisania czyta się ten tekst bardzo szybko i rytmicznie. I było troszkę strasznie, ale bardziej mnie bawiło to opowiadanie niż straszyło. Chyba dziwna jestem :D
Ocena: 3/6

4. Zmarli nie opowiadają bajek - Bartosz Czartoryski

To jest dopiero dziwna, ale na swój sposób dobra historia. Narrator, a zarazem bohater, opowiada nam parę bajek, jeśli można to tak nazwać. Ale są to drastyczne bajki.
Ocena: 5/6

5. Groby żywych - Robert Cichowlas

To opowiadanie było fajne, ale nie straszne. Dużo tu o śmierci i przeznaczeniu.
Ocena: 3/6

6. Dobry człowiek - Łukasz Orbitowski

Ten tekst za to jest straszny, nie przez duchy czy inne tego typu upiory, tylko przez to, że jest o pedofilii. A na końcu znajduje się ciekawostka, o której nie wiedziałam ;)
Ocena: 4/6

7. Rodzina jeży - Katarzyna Rogińska

To opowiadanie najmniej mi się podobało. Było po prostu za dziwne i tematyka nie dla mnie ;)
Ocena: 1/6

8. Trudny wybór  - Kazimierz Krycz Jr

Z początku wydawałoby się, że to bardziej podchodzi pod kryminał niż horror, ale końcówka szokuje (co bardzo lubię :D )
Ocena: 5/6

9. Druidzi z Bełchatowa - Krzysztof Maciejowski

Kolejna dobra opowieść. Tym razem o fanatyzmie religijnym. Zaskakująca i szokująca :D
Ocena: 6/6

10. Książę kłamców - Dawid Kain

A to opowiadanie jest mega. Akcja dzieje się w świecie, którym książki uzależniają. Ale nie tak jak w rzeczywistości, tylko naprawdę, naprawdę, jak kokaina czy inny narkotyk.
Ocena: 6/6

11. Biały psikus - Izabela Szolc

Tutaj także jest o śmierci i przeznaczeniu, ale także o grze słów. Co było dobrym zabiegiem ;)
Ocena: 3/6


Reasumując, nie spodziewałam się tak dobrego zbioru opowiadań. A do niektórych na pewno wrócę.


Moja ocena: 4

Wyzwanie: Zbiór opowiadań.

Za książkę dziękuję księgarni Tak Czytam



0 komentarze:

Prześlij komentarz