sobota, 26 marca 2016

161. "Blisko chmur" Sylwia Trojanowska

3






"I pamiętaj, że nieważne, czy masz predyspozycje, czy nie. Jeśli masz serce do tego, co robisz, wyjdzie ci to po stokroć lepiej, niż gdybyś miała największe nawet zdolności."







Kolejna książka o Kaśce Lasce. Kolejna książka, którą kocham.

O fabule nie chcę się rozpisywać, a wręcz nie chcę pisać w ogóle. To co się dzieje w Blisko chmur  jest silnie powiązane z końcówką Szkoły latania. A ja nie chcę spoilerować. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że w tej części trylogii o Kaście, skupiamy się na jej życiu uczuciowym oraz decyzjach, jakie musi podjąć główna bohaterka.

Uprzedzając Wasz tok myślenia, typu "to będzie kolejna głupiutka powieść o nastolatce i jej problemach miłosnych", Blisko chmur nie jest taką książką. Tak, znajdziecie tutaj skomplikowany związek między dwojgiem bohaterów. Tak, jest pewnego rodzaju trójkąt miłosny. Ale to wszystko zostało opisane w niesamowity sposób. Wydarzenia, bohaterowie przestają żyć tylko na kartach powieści. Wydaje się, że to wszystko już się wydarzyło i my, czytelnicy, słuchamy relacji z ust Kaśki.

Wielkim plusem książki są bohaterowie. Nie są oni papierowi i kibicujemy im, współczujemy im albo mamy ochotę ich kopnąć w tyłek, żeby się opamiętali! 
Kaśka nie jest irytującą bohaterką, co bardzo mi się podoba. W większości książek, niestety bohaterki są niesamowicie wkurzające i egoistyczne. Za to tutaj mamy dziewczynę z krwi i kości, nie użala się zbytnio nad sobą. Jasne, ma problemy i bije się z myślami, ale wydaje się być silną i dosyć zdecydowaną osobą. 

Autorka też zrobiła coś niesamowitego, bo nawet trochę polubiłam ciotkę Matyldę! W pierwszej części nienawidziłam babsztyla, a po Blisko chmur nieco ociepliły się stosunki między nami. ;)

Jedyne czego mi brakuje w tej powieści, to rozwinięcie wątku Franciszki Księżopolanki. To niesamowicie tajemnicza i intrygująca postać, która pojawiła się w Szkole latania. Mam wielką nadzieję, że w kolejnej części przygód Kaśki będzie ten watek rozwinięty :D

Blisko chmur nie jest kolejną banalną książką o miłości. Skomplikowany związek gra tutaj główną rolę, ale poza tym znajdziemy tutaj wątek szukania własnego JA oraz mnóstwo motywujących cytatów, które podnoszą na duchu. Z całego serducha polecam Wam Blisko chmur, tak samo jak Szkołę latania!

Moja ocena: 6



Za książkę dziękuję wydawnictwu Videograf SA oraz autorce Pani Sylwii Trojanowskiej



3 komentarze:

  1. Nie widzę nic złego w zdradzaniu fabuły skoro jest to 2 tom. Każdy kto będzie chciał przeczytać recenzje kolejnego tomu musi liczyć się ze spojlerami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede mną jeszcze pierwsza część, którą mamy już w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam same pozytywne opinie dotyczące tej książki, a teraz jestem na etapie testowania pióra polskich autorów i ta pozycja wpada na listę ,,do przeczytania'' :) Świetna recenzja :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń