sobota, 16 lutego 2019

"Wyznania przedsiębiorcy pogrzebowego" Caleb Wilde

8

Miałam poznać kulisy zawodu przedsiębiorcy pogrzebowego, a dostałam wręcz traktat dotyczący śmierci i Boga. I niestety nie było to ciekawe.

Autor w swojej książce opowiada o swoim życiu, o wielu wątpliwościach, czy chce kontynuować rodzinną tradycję. Rodzina po stronie matki Caleba, jak i rodzina po stronie ojca, zajmuje się przedsiębiorstwem pogrzebowym I zupełnie rozumiem rozterki autora na temat jego przyszłości. I zupełnie rozumiem i współczuję, że autor razem z żoną są bezpłodni. Ale do jasnej cholery - jaki to ma związek z przedsiębiorstwem pogrzebowym?!

Oczywiście są fragmenty, które faktycznie opisują jak wygląda ta praca i z czym spotykają się ludzie, którzy wykonują ten zawód. Ale naprawdę, to są małe okruszki i wręcz poczułam się oszukana! Ja tu podjarana zaczynam czytanie, tytuł jest naprawdę super, a tutaj dostaję coś takiego.

Wyznania przedsiębiorcy pogrzebowego to pozycja filozoficzna na temat życia, śmierci, Boga.  Nie mam nic przeciwko takim książkom, ale gdy wiem, że po takie sięgam. Ale szczerze, to ja po takie pozycje nie czytam. Nie interesuje mnie to, może kiedyś zafascynuję się tym tematem, ale na razie na tym etapie życia, książki filozoficzne raczej mnie nie kręcą. Chociaż pewnie są jakieś wyjątki ;)

Potwornie się zawiodłam i z bólem serca muszę przyznać, że wynudziłam się jak mops. Tyle dobrego, że była do dosyć krótka książka i udało mi się przez nią przebrnąć. Ale w sekrecie Wam powiem, że gdyby była odrobinę dłuższa, to bym jej nie dokończyła. Książka zdecydowanie nie dla mnie, ale jeśli tylko lubicie pozycje filozoficzne, to myślę, że to może być książka dla Was ;)

Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak Horyzont



8 komentarzy:

  1. Znam ten ból gdy zapowiedź niezupełnie pokrywa się z tym co znajdziemy w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czytałaś "Zakład pogrzebowy przedstawia! Dobrze, że do nas trafiłeś"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nawet nie wiedziałam, że jest taka książka :D Polecasz? :D

      Usuń
    2. Jest, jest. Podobała mi się, na moim blogu o niej poczytasz. Na dole, w chmurze tagów, znajdziesz odnośniki np. tytuł tej książki.

      Usuń
    3. Dziękuję za polecenie, Twoja opinia utwierdziła mnie, że muszę ją przeczytać :D Widzę, że można ją zdobyć w bibliotece, na pewno przeczytam :D Dziękuję :D

      Usuń
  3. No to ja się nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak średnio polecam, chyba, że masz ochotę na filozoficzną książkę :D

      Usuń